2014年3月16日 星期日

【歌詞翻譯】Dope - I Am "部落格開張!!!!"



Dope - I Am

Sometimes you don't understand
你們有時不了解
Sometimes I am what I am
我有時就是要做我自己
Sometimes I just can't be
有時候我就是不能
Everything you hoped I'd be
當你們想要的東西
And sometimes I wish that you could see
而有時候,我希望你們能瞭解

I'm not like you I'm not like them
我不像你們也不像他們
I won't pretend
我不會假裝迎合他人

Cause 
因為
I am what I am
我就是要做我自己
I am what I am
我就是這樣的自己



Sometimes I wish that we
有我真希望我們
Could agree to disagree
可以對"反對"表示"同意"
Sometimes I wish that you could see what I see
有時我真希望你們可以看見我眼裡的景色
This is who I am
這就是我阿
I've always been
我一直都是這樣阿
And I don't think you'll ever understand
而我不認為你們會瞭解

I'm not like you I'm not like them
我不像你們也不像他們
I won't pretend
我不會假裝迎合他人

Cause 
因為
I am what I am
我就是要做我自己
I am what I am
我就是這樣的自己
(I am what I am!)
(這就是我阿!)

Cause 
因為
I am what I am
我就是要當我自己
I am what I am
我就是這樣的自己
(I am what I am!)
(我就是要這樣阿!)

Cause 
因為
I am what I am
我就是要做我自己
I am what I am
我就是這樣的自己
(I am what I am!)
(我就是這樣的自己!!!!!!)

Fuck you I am what I am
Fuck you我就是這樣
Fuck you I am what I am
Fuck you我就是這樣
Fuck you I am what I am
Fuck you我就是這樣
Fuck you! I am!
Fuck you 這就是我!!!!

Sometimes you don't understand
你們有時不了解
Sometimes I am what I am
我有時就是要做我自己
And I don't think you'll ever understand
而我不認為你們會瞭解

I'm not like you I'm not like them
我不像你們也不像他們
I won't pretend
我不會假裝迎合他人

Cause 
因為
I am what I am
我就是要做我自己
I am what I am
我就是這樣的自己
(I am what I am!)
(這就是我阿!)

Cause 
因為
I am what I am
我就是要當我自己
I am what I am
我就是這樣的自己
(I am what I am!)
(我就是要這樣阿!)

Cause 
因為
I am what I am
我就是要做我自己
I am what I am
我就是這樣的自己
(I am what I am!)
(我就是這樣的自己!!!!!!)

Fuck you I am what I am
Fuck you我就是這樣
Fuck you I am what I am
Fuck you我就是這樣
Fuck you I am what I am
Fuck you我就是這樣
Fuck you! I am!
Fuck you 這就是我!!!!


------------------------------------------------------------------------------------------

哈囉大家好我叫Edsel

成立了一個主要致力於翻譯金屬樂有趣的東西寫故事的部落格


第一首選了這首也是為了先表達我的理念


一首歌一首詩一張圖都是為了某個人的某個心情所做的

只要是好的創作一定都有他的靈魂在

所以我只翻譯那些對我來說有故事在的音樂


聽到這首歌的時候是高三正為了升大學感到焦慮

不清楚自己的未來而喪失了自我

但是這首歌把我拉回了現實

也把英文名字改為了Edsel(Dope主唱的名字)


希望能堅持一週更新一次

希望大家多支持啦XD

沒有留言:

張貼留言